PRZETARGI       
Home | Reklama | FORUM | Kontakt       
INFORMACJE Z KRAJU   •   INFORMACJE ZE ŚWIATA   •   CIEKAWE PRODUKTY   •   TARGI VENDINGOWE   •   ABC VENDINGU   •   KATALOG FIRM  
newsletterpopularPOLSKA
Czynsz kontra prowizja
W Polsce dominuje stały czynsz za miejsce pod automaty


CZYTAJ DALEJ
---------------------------------------

ŚWIAT
Pizzomatic
Skomplikowany i drogi automat przygotowuje pizzę od podstaw


CZYTAJ DALEJ
---------------------------------------

TARGI VENDINGOWE
Vendiberica 2013
Zdjęcia z hiszpańskich targów branży vendingowej


CZYTAJ DALEJ


reklama

Strona główna > Informacje ze świata > Automat jako narzędzie marketingowe
18.02.2014
Automat jako narzędzie marketingowe

Vending oznacza przede wszystkim sprzedaż produktów za pomocą automatów. W szerszym ujęciu jest to jeden z kanałów detalicznej dystrybucji. Jest jednak jeszcze inny punkt widzenia: automaty mogą być rewelacyjnym narzędziem marketingowym. Wiele światowych firm traktuje vending jako sposób promowania swoich wyrobów, przy czym promocję należy tutaj rozumieć podwójnie: zaciekawieni obecnością nietypowego automatu klienci zwracają uwagę na produkty i markę, a dodatkową promocję napędzają media chętnie opisujące nowatorskie pomysły.

Ostatnim głośnym działaniem marketingowym było pojawienie się automatów z produktami firmy Amazon. O przedsięwzięciu donosiły wszystkie liczące się portale techniczno-gadżeciarskie (m. in. geekwire.com, wired.com) oraz sporo blogów.

Amazon

Firma Amazon (pionier sprzedaży internetowej i producent e-czytnika Kindle) wykorzystał kilka dni temu automat do „sprzedaży” (czyt. promocji) swojego najnowszego czytnika Kindle Paperwhite.

Maszyna została postawiona na lotnisku w Las Vegas – miejscu nieprzypadkowym. Otóż w Światowej Stolicy Rozrywki odbywały się właśnie jedne z największych targów elektroniki użytkowej (CES), gdzie Samsung, Sony, Apple i inni giganci pokazują swoje najnowsze produkty. Amazon zamiast wydać fortunę na stoisko, zdecydował się na czas targów postawić automat sprzedający ich najświeższy e-czytnik. Jako że ruchy takich korporacji jak Apple, czy Amazon są uważnie obserwowane przez media, to informacja o automacie dość szybko trafiła na czołówki branżowych portali dając czytnikowi darmową reklamę.

Oczywiście ustawienie automatów w kilku „strategicznych” miejscach było tylko częścią szerszej kampanii reklamowej „Read-It-To-Believe-It” promującej najnowszy czytnik.

W maszynie sprzedawane są e-czytniki (379$), adaptery do szybkiego ładowania (20$), a także stylowe etui. Automat został dostarczony przez firmę Zoom Systems, która ma na swoim koncie kilka innych ciekawych projektów z wykorzystaniem automatów vendingowych (m. in. interaktywne kioski Benefit Cosmetics).


Zobacz też:



źródła:www.geekwire.com, ebookfriendly.com, wired.com




_____________________________________________________________

Dodaj komentarz:


nick
komentarz

vending polskaRynek vendingowy
w Polsce

W zeszłym roku pojawiły się artykuły zapowiadające szybki rozwój polskiego rynku


CZYTAJ DALEJ
---------------------------------------

Wypożyczalnia rowerów
Wypożyczony rower możesz oddać przy dowolnym automacie danej sieci


CZYTAJ DALEJ
---------------------------------------

Ciepły posiłek
z automatu

Automaty serwujące ciepłe posiłki zaczynają zdobywać popularność w Polsce


CZYTAJ DALEJ


REKLAMA
reklama
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Home | Informacje z kraju | Informacje ze świata | Ciekawe produkty | Targi vendingowe | ABC vendingu | Katalog firm | Kontakt
© Copyright 2013 Portal Vendingowy