PRZETARGI       
Home | Reklama | FORUM | Kontakt       
INFORMACJE Z KRAJU   •   INFORMACJE ZE ŚWIATA   •   CIEKAWE PRODUKTY   •   TARGI VENDINGOWE   •   ABC VENDINGU   •   KATALOG FIRM  
newsletterpopularPOLSKA
Czynsz kontra prowizja
W Polsce dominuje stały czynsz za miejsce pod automaty


CZYTAJ DALEJ
---------------------------------------

ŚWIAT
Pizzomatic
Skomplikowany i drogi automat przygotowuje pizzę od podstaw


CZYTAJ DALEJ
---------------------------------------

TARGI VENDINGOWE
Vendiberica 2013
Zdjęcia z hiszpańskich targów branży vendingowej


CZYTAJ DALEJ


reklama

Strona główna > Informacje ze świata > Raport NAMA zapowiada zmiany w branży vendingowej
07.12.2013
Raport NAMA zapowiada zmiany w branży vendingowej

vintage vending Prezentowany raport NAMA opiera się o dane opublikowane m.in. w Raporcie o stanie przemysłu (State of the Industry Report, 2012), a także informacje ogłoszone przez USA Technologies, Inc.® i Intel.
Głównymi czynnikami warunkującymi sukces w branży automatów sprzedających będą nowe technologie, inwestycje w innowacje i skupienie się na pokoleniu młodych.

Pokolenie Y

Pokolenie Y to młodzi ludzie (osoby w wieku 18-29 lat) doskonale zorientowani w świecie nowych technologii. Nie wyobrażają sobie życia bez komputerów, internetu, smartphonów i kart płatniczych. Badania pokazują, że to właśnie pokolenie Y jest idealną grupą docelową klientów automatów sprzedających. Młodzi ludzie wolą kupować przekąski i napoje w automatach niż w sklepach (dane z badania ilościowego przeprowadzonego przez Synovate Inc). Ponadto pokolenie Y to miłośnicy wszelkich technologicznych nowinek, doceniający możliwość dokonania zakupu w wygodny i interaktywny sposób.

Nowe technologie w vendingu

Według raportu innowacyjne rozwiązania wykorzystujące nowe technologie, w tym możliwość dokonania transakcji bezgotówkowych, stale ugruntowują swoją pozycję. Ponadto, w okresie ostatnich trzech lat odnotowano stały wzrost ilości automatów sprzedających obsługujących płatności bezgotówkowe.
Wg danych przedstawionych w raporcie sprzedaż bezgotówkowa w automatach oferujących taką możliwość przez okres dłuższy niż dwanaście miesięcy jest wyższa o 84% w porównaniu do automatów, które oferowały takie rozwiązanie krócej niż jeden rok. Oznacza to, że skądinąd energiczne i obyte z nową technologią pokolenie Y potrzebuje mimo wszystko czasu na oswojenie się z nowymi propozycjami. Jednak kiedy nowinki zostaną zaakceptowane, korzyści stają się wymierne. Niektórzy operatorzy zrzeszeni w NAMA odnotowali sprzedaż wyższą o 20% w automatach wyposażonych w czytniki do transakcji bezgotówkowych w porównaniu do automatów przyjmujących jedynie gotówkę.

Innowacyjne rozwiązania są stale wdrażane przez wiodących producentów automatów, w tym Crane Merchandising Systems® i U-Select-It Corporation®, których nowe urządzenia oferują dostęp do chmury obliczeniowej (cloud computing), elastyczność dokonywanych transakcji i możliwość marketingu docelowego. Natomiast najnowszy prototyp automatu sprzedającego Kraft Foods® wyposażony został w system umożliwiający rozpoznawanie twarzy.

“Technologia odgrywa coraz ważniejszą rolę w przemianie doświadczenia klienta korzystającego z automatu sprzedającego, a wygoda i interaktywność takiego zakupu spełnia oczekiwania młodszych klientów” - powiedział Dan Mathews, wiceprezes i dyrektor ds. operacyjnych NAMA. “Innowacje te niosą ze sobą korzyści dla konsumentów, a operatorom zapewniają zwiększenie wydajności i nowe możliwości rozwoju.”

Mikromarkety

Nowym obszarem rozwoju są też coraz prężniej rozwijające się sklepy „bezzałogowe”, nazywane mikromarketami. Są to punkty sprzedaży samoobsługowej w dosłownym znaczeniu. Klient dokonuje zakupów w punktach wyposażonych jedynie w automaty. Obecnie takie mikromarkety znajdują się głównie w miejscach o ograniczonym dostępie, np. w szpitalach, zakładach pracy, hotelach. W ofercie znajduje się bogaty wybór przekąsek, posiłków, napojów; od chipsów po świeże kanapki i sałatki, od napojów w puszkach po wyborną kawę. Na ekranie dotykowym kasy w łatwy sposób można też dokonać wyboru metody płatności. Można płacić gotówką i kartą płatniczą. Akceptowane są również karty lojalnościowe, karty typu „pre-paid”, karty pracownicze lub specjalne breloczki. Operatorzy mają zapewniony stały dostęp do informacji z tych punktów sprzedaży dzięki połączeniu internetowemu. Całodobowy nadzór kamer pozwala nie tylko na monitorowanie obiektu, ale pomaga w zapewnieniu jeszcze lepszej obsługi, bo podgląd obrazu umożliwia łatwiejsze rozwiązywanie bieżących problemów.

Według prognoz Frost & Sullivan opublikowanych przez Intel, roczna światowa sprzedaż inteligentnych automatów vendingowych wzrośnie o 49% od 2010 do 2016 roku.

źródło: konopcompanies.wordpress.com

* * * * * *

NAMA (National Automatic Merchandising Association), to amerykańskie stowarzyszenie zrzeszające firmy vendingowe sektora związanego ze sprzedażą artykułów spożywczych działające od 1936 roku, którego główną misją jest rozwój i promowanie sprzedaży z automatów. Członkami stowarzyszenia są firmy usługowe, operatorzy vendingowi, producenci automatów i urządzeń do vendingu, dostawcy produktów oraz usług dla tej branży. Więcej informacji na oficjalnej stronie: www.vending.org



_____________________________________________________________

Dodaj komentarz:


nick
komentarz

vending polskaKoniec vendingu w szkołach?
Nowe przepisy zaproponowane przez PSL mogą negatywnie wpłynąć na vending w szkołach


CZYTAJ DALEJ
---------------------------------------

Książkomaty
Automaty sprzedawały nową powieść H. Murakamiego zanim ta pojawiła się w księgarniach


CZYTAJ DALEJ
---------------------------------------

Tanie papierosy
Przełomowa maszyna do nabijania gilz papierosowych luźnym tytoniem, stripsem lub krajanką tytoniową


CZYTAJ DALEJ


REKLAMA
reklama
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Home | Informacje z kraju | Informacje ze świata | Ciekawe produkty | Targi vendingowe | ABC vendingu | Katalog firm | Kontakt
© Copyright 2013 Portal Vendingowy