PRZETARGI | ||||||||||||||||||||
Home | Reklama | FORUM | Kontakt | ||||||||||||||||||||
INFORMACJE Z KRAJU • INFORMACJE ZE ŚWIATA • CIEKAWE PRODUKTY • TARGI VENDINGOWE • ABC VENDINGU • KATALOG FIRM | ||||||||||||||||||||
POLSKA Czynsz kontra prowizja W Polsce dominuje stały czynsz za miejsce pod automaty CZYTAJ DALEJ --------------------------------------- ŚWIAT Pizzomatic Skomplikowany i drogi automat przygotowuje pizzę od podstaw CZYTAJ DALEJ --------------------------------------- TARGI VENDINGOWE Vendiberica 2013 Zdjęcia z hiszpańskich targów branży vendingowej CZYTAJ DALEJ |
Vending oznacza przede wszystkim sprzedaż produktów za pomocą automatów. W szerszym ujęciu jest to jeden z kanałów detalicznej dystrybucji. Jest jednak jeszcze inny punkt widzenia: automaty mogą być rewelacyjnym narzędziem marketingowym. Wiele światowych firm traktuje vending jako sposób promowania swoich wyrobów, przy czym promocję należy tutaj rozumieć podwójnie: zaciekawieni obecnością nietypowego automatu klienci zwracają uwagę na produkty i markę, a dodatkową promocję napędzają media chętnie opisujące nowatorskie pomysły. Ostatnim głośnym działaniem marketingowym było pojawienie się automatów z produktami firmy Amazon. O przedsięwzięciu donosiły wszystkie liczące się portale techniczno-gadżeciarskie (m. in. geekwire.com, wired.com) oraz sporo blogów.
AmazonFirma Amazon (pionier sprzedaży internetowej i producent e-czytnika Kindle) wykorzystał kilka dni temu automat do „sprzedaży” (czyt. promocji) swojego najnowszego czytnika Kindle Paperwhite. Maszyna została postawiona na lotnisku w Las Vegas – miejscu nieprzypadkowym. Otóż w Światowej Stolicy Rozrywki odbywały się właśnie jedne z największych targów elektroniki użytkowej (CES), gdzie Samsung, Sony, Apple i inni giganci pokazują swoje najnowsze produkty. Amazon zamiast wydać fortunę na stoisko, zdecydował się na czas targów postawić automat sprzedający ich najświeższy e-czytnik. Jako że ruchy takich korporacji jak Apple, czy Amazon są uważnie obserwowane przez media, to informacja o automacie dość szybko trafiła na czołówki branżowych portali dając czytnikowi darmową reklamę. Oczywiście ustawienie automatów w kilku „strategicznych” miejscach było tylko częścią szerszej kampanii reklamowej „Read-It-To-Believe-It” promującej najnowszy czytnik. W maszynie sprzedawane są e-czytniki (379$), adaptery do szybkiego ładowania (20$), a także stylowe etui. Automat został dostarczony przez firmę Zoom Systems, która ma na swoim koncie kilka innych ciekawych projektów z wykorzystaniem automatów vendingowych (m. in. interaktywne kioski Benefit Cosmetics). źródła:www.geekwire.com, ebookfriendly.com, wired.com _____________________________________________________________
|
Rynek vendingowy w Polsce W zeszłym roku pojawiły się artykuły zapowiadające szybki rozwój polskiego rynku CZYTAJ DALEJ --------------------------------------- Wypożyczalnia rowerów Wypożyczony rower możesz oddać przy dowolnym automacie danej sieci CZYTAJ DALEJ --------------------------------------- Ciepły posiłek z automatu Automaty serwujące ciepłe posiłki zaczynają zdobywać popularność w Polsce CZYTAJ DALEJ REKLAMA |
||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
Home | Informacje z kraju | Informacje ze świata | Ciekawe produkty | Targi vendingowe | ABC vendingu | Katalog firm | Kontakt | ||||||||||||||||||||
© Copyright 2013 Portal Vendingowy | ||||||||||||||||||||