888 501 101       
Home | Reklama | FORUM | Kontakt       
INFORMACJE Z KRAJU   •   INFORMACJE ZE ŚWIATA   •   CIEKAWE PRODUKTY   •   TARGI VENDINGOWE   •   ABC VENDINGU   •   KATALOG FIRM  
newsletterpopularPOLSKA
Czynsz kontra prowizja
W Polsce dominuje stały czynsz za miejsce pod automaty


CZYTAJ DALEJ
---------------------------------------

ŚWIAT
Pizzomatic
Skomplikowany i drogi automat przygotowuje pizzę od podstaw


CZYTAJ DALEJ
---------------------------------------

TARGI VENDINGOWE
Vending Poland 2014
Zdjęcia z VI edycji polskich targów vendingowych Vending Poland


CZYTAJ DALEJ


REKLAMA
platnosc karta w automacie








REKLAMA
slomka ptysiowa







REKLAMA
Azkoyen

Strona główna > Informacje ze świata > Coca Cola Life
20.05.2015
Coca-Cola chce być zdrowa

Nowy produkt światowego giganta nazywa się Coca-Cola Life. Zamiast tradycyjnej czerwieni, jego opakowanie zdominowała zieleń, kolor najbardziej kojarzący się ze zdrowym stylem życia. Coca-Cola tak bardzo chciałaby być zdrowa, że przeznaczyła sporo energii na stworzenie i promowanie nowego produktu. Produktu, który po dokładniejszych oględzinach okazuje się niestety niewielką modyfikacją oryginału.

Coca-Cola Life testowana jest od 2013 roku. W połowie 2014 roku rozpoczęto dystrybucję w Wielkiej Brytanii i USA. Należy się spodziewać, że napój będzie sprzedawany globalnie, ponieważ w przeszłości koncern testował w podobny sposób inne swoje produkty.

Coca-Cola słynie ze swoich strategii marketingowych, również tzw. strategii kreatywnych. Po długotrwałym i stabilnym funkcjonowaniu w czołówce rynku napojów, firma zwiększyła wysiłki by przekonać do siebie konsumentów dbających o zdrowie i odżywiających się świadomie. Efektem tych starań była Diet Coke, a później Cola Zero. Kolejnym krokiem jest stworzenie produktu, który jeszcze bardziej kojarzyć ma się ze zdrowym stylem życia.

Coca-Cola wiąże z nowym produktem duże nadzieje, ale trudno oprzeć się wrażeniu, że działania producenta przypominają raczej propagandę, niż prawdziwą rewolucję. O rewolucji można mówić jedynie w przypadku strony wizualnej. W powszechej świadomości ze zdrową dietą kojarzy się wszystko, co zielone, więc kolorystyka nowego produktu - Coca-Coli Life - oraz promująych go reklam wykorzystuje tę oczywistą kliszę:



fot. Łukasz Suprun

Postanowiono stworzyć produkt, który zachowa tradycyjny smak Coca Coli, ale będzie mniej kaloryczny i na dodatek posłodzony substancją dużo zdrowszą od cukru - stewią, ostatnim krzykiem pro-zdrowotnej mody . Kalorii jest w nowym napoju wprawdzie mniej, ale wciąż głównym składnikiem słodzącym jest cukier. Jego ilość jest nadal ogromna - ponad 4 łyżeczki białego cukru na puszkę napoju. 330 ml Coca-Coli Life zawiera 22 gramy cukru i ma 89 kalorii (tradycyjna Cola odpowiednio 35 gramów i 139 kalorii).

Kluczowym dla osiągnięcia rynkowego sukcesu składnikiem i usprawiedliwieniem nowej kolorystyki opakowań ma być stewia. Stewia (Stevia rebaudiana) to roślina, z której liści pozyskuje się ekstrakt będący substancją słodzącą, doskonałym zamiennikiem cukru. Rośnie w Ameryce Południowej, gdzie używana jest przez miejscową ludnosć od setek lat. Stewia nie zawiera kalorii i jest 200 razy bardziej słodka niż cukier (dla takich samych ilości). Niekaloryczne źródło słodyczy, jako cudowny środek dietetyczny, to tylko teoria. Kilka badań pokazało, że zamiana cukru na niekaloryczny substytut nie prowadzi do redukcji wagi ciała.

Mocno promowana jako zdrowy napój, Coca-Cola Life może jedynie poprawić finanse producenta, bo na pewno nie zdrowie klientów.

Kliknij aby powiększyć:

fot. Łukasz Suprun 

Należy ostrożnie przyjmować reklamy i artykuły przedstawiające nową Coca-Colę jako rewolucyjny zdrowy produkt. Światowy gigant próbuje przekonać klientów do nowego napoju, który trudno uznać za zdrowy, czy nawet za niskosłodzony. Fakt, jest w nim stewia. Dobrze, że Coca-Cola zmniejsza kaloryczność właśnie w ten sposób, a nie wszechobecnym i kontrowersyjnym aspartamem.

Podchodźmy krytycznie do reklam i pamiętajmy, że mogą być środkiem manipulacji, szczególnie w wykonaniu profesjonalistów:





_____________________________________________________________

Dodaj komentarz:


nick
komentarz

vending worldPizzomatic
Skomplikowany i drogi automat przygotowuje pizzę od podstaw


CZYTAJ DALEJ
---------------------------------------

Baleriny w pudełku
Lekkie damskie buty z modyfikowanych automatów do papierosów


CZYTAJ DALEJ
---------------------------------------

Vending po hiszpańsku
250 nowoczesnych automatów vendingowych na jednym tylko lotnisku w Madrycie.


CZYTAJ DALEJ





REKLAMA
Kupiec








REKLAMA
reklama
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Home | Informacje z kraju | Informacje ze świata | Ciekawe produkty | Targi vendingowe | ABC vendingu | Katalog firm | Kontakt
© Copyright 2013-2015 Portal Vendingowy